Slider

Przygotowanie do druku świadectw i arkuszy ocen

Przygotowując się do wydruku świadectw i arkuszy ocen proszę o ustawienie odpowiednich elementów dziennika elektronicznego. Proszę pamiętać o zapisywaniu zmian.

Wychowawcy klas

1. Dziennik oddziału -> klasa -> Przedmioty i nauczyciele

  • Proszę o wprowadzenie wszystkich przedmiotów realizowanych w czasie nauki w szkole przez wszystkie lata (potrzebne do druku arkuszy).
  • Po wprowadzeniu przedmiotów proszę o uporządkowanie listy według planów nauczania.
  • W naszej szkole obowiązuje przedmiot Praktyka zawodowa a nie Kształcenie zawodowe praktyczne.

2. Dziennik oddziału -> klasa -> Uczniowie i przedmioty

  • Dla przedmiotów, które nie są realizowane w obecnej klasie proszę ustawić oznaczenie AO2.
  • Jeśli uczeń nie uczy się jakiegoś przedmiotu (np. religia, rosyjski, niemiecki, zawodowe w klasach dwuzawodowych, itp.) ale przedmiot jest realizowany w tym roku dla innej grupy uczniów, proszę o oznaczenie tego faktu szarym kolorem.
  • Dla przedmiotów, które nie powinny się pojawić na świadectwach i w arkuszach (np. zzw, wdżr, jednostki w modułach) proszę ustawić oznaczenie AO.
  • Przedmioty uzupełniające oznaczamy kolorem zielonym.
    Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym oznaczamy symbolem zr.

3. Arkusze ocen -> klasa

  • Po zaznaczeniu wszystkich uczniów i wciśnięciu przycisku Zmień daty grupowo proszę wprowadzić datę posiedzenia rady pedagogicznej (klasyfikacyjnej).
  • Po uzupełnieniu przez nauczycieli przedmiotów ocen klasyfikacyjnych oraz ocen zachowania powinny być one widoczne w tabeli. Po wciśnięciu przycisku Zmień promocję i frekwencję należy u uczniów uzupełnić informacje o promocji (można skopiować przyciskami < lub <<<) oraz frekwencję.

Wybrane instrukcje szczegółowe znajdują się na poprzedniej stronie.