Praktyki w greckim rytmie – podsumowanie projektu Erasmus+

Uczniowie technikum wrócili z Grecji. Przez niespełna dwa tygodnie realizowali zagraniczne praktyki zawodowe w ramach projektu Erasmus+ (nr 2025-1-PL01-KA121-VET-000314874), finansowanego ze środków Unii Europejskiej. W mobilności wzięło udział szesnaścioro uczniów – przyszli technicy ekonomiści i technicy spedytorzy. Każdy z uczniów realizował indywidualny program praktyk.
W ramach stażu uczniowie kształcący się w zawodzie technika ekonomisty poznawali zasady prowadzenia działalności handlowej i marketingowej w środowisku międzynarodowym. Pracowali nad strategiami promocyjnymi, analizowali rynek i tworzyli materiały reklamowe. Nauczyli się planować budżet kampanii, prowadzić komunikację w języku angielskim
i wykorzystywać media społecznościowe w promocji firmy.

Technicy spedytorzy zdobywali doświadczenie w organizacji transportu i logistyce magazynowej. Pracowali z dokumentacją przewozową, poznawali procesy inwentaryzacji
i obsługiwali systemy informatyczne służące do planowania tras i nadzorowania ładunków. Dzięki praktyce „od kuchni” zrozumieli, jak ważna jest dokładność i szybka reakcja w branży spedycyjnej.

Po tygodniu pracy uczniowie zrealizowali program kulturowy – rejs na wyspę Skiathos, wizytę w Meteorach i Starym Panteleimonie. To była świetna okazja do poznania greckich tradycji, chwila wytchnienia i cieszenia się pięknem greckiej Riwiery Olimpijskiej.

Podczas uroczystego zakończenia stażu uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające odbycie praktyk. Projekt był dobrze zbalansowaną formą nauki zawodu. Lekcją samodzielności, komunikacji i otwartości na świat.

Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+, finansowany ze środków Unii Europejskiej. Partnerem mobilności był Olympus Education Services.

„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Unia Europejska ani Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
nie ponoszą za nie odpowiedzialności.”