Jak być atrakcyjnym?

Pani Janina Zabost, szkolna pielęgniarka realizowała w naszej szkole projekt: ATRAKCYJNY ON, ATRAKCYJNA ONA, ATRAKCYJNI ONI. ZDROWIE I HIGIENA KAŻDEGO DNIA.

DLA KOGO POWSTAŁ PROJEKT?
Projekt opracowany został z myślą o uczennicach i uczniach klas pierwszych szkoły średniej.

FORMA:
Projekt składa się z dwóch części:
1) prezentacji na temat zdrowia i codziennej higieny
2) interaktywnych warsztatów na temat atrakcyjności

CEL:
Celem głównym projektu jest edukacja młodzieży w zakresie dbania o własne zdrowie fizyczne i psychiczne na co dzień. Chodzi o odpowiednią higienę ciała i umysłu, która zwiększa pewność siebie i poczucie atrakcyjności.

Ważnym założeniem projektu jest zasada, by mówić o higienie osobistej (fizycznej i psychicznej) bez zbędnego tabu. Młodzi ludzie mają dzisiaj dostęp do wielu źródeł wiedzy i porad. Nasz Projekt porządkuje wiedzę i skupia się na kilku kluczowych obszarach takich jak: źródła atrakcyjności, kultura a higiena, problemy ze skórą, włosami, nadmiernym poceniem, świeżym oddechem czy higieną intymną. Program nie pomija także kwestii higieny psychicznej zwracając na nią szczególną uwagę. Zdrowie psychiczne jest dzisiaj równie ważne jak zdrowie ciała, a młodzież jest tą grupą, która szczególnie zwraca uwagę na swój wygląd (niestety często zapominając o akceptacji siebie i swoich niedoskonałości).

Doświadczenia pedagogów i psychologów w pracy z młodzieżą oraz różne techniki motywacyjne wskazują, że im bardziej namawiamy młode osoby do zmiany zachowania, tym bardziej stawiają one opór, albo działają zupełnie odwrotnie. Dlatego tematyka projektu jak i warsztatu skupia się na atrakcyjności samej w sobie – zadbanie o nią jest dla nastolatków motorem do codziennej higieny, dbania o swoje zdrowie i samopoczucie.

Każdy młody człowiek chce być akceptowany i lubiany w swojej grupie rówieśniczej. Interaktywne warsztaty pozwalają wszystkim uczestnikom przyjrzeć się sobie nawzajem i posłuchać, jak atrakcyjność postrzegają dziewczyny, a jak chłopcy i co jest dla jednych i drugich najważniejsze. Wartością dodaną jest nauka pracy w grupie, a także integracja klasy.